lördag 14 mars 2009

Läkarbesök.

I dag var jag på koll hos läkaren.Fick beröm för viktnedgången :).
Hon tyckte att jag har varit sååå duktig. Kul att höra. Hon har varit vikare för den läkare som jag egentligen ska ha, tydligen så nästa gång skulle jag få min nya. Men när jag kom hem gick jag in på laptopen o kollade, min vikare ska få fast jobb hos "grannläkarna" så jag bytte fastlege/husläkare till henne i stället.Tycker om henne, om man ska ju gå till någon man trivs med.
Ang besöket så var allt ok.
Blodtrycket var ok 110/70 så jag har nu fått lägre dos i medicin, från 16 mg till 8. Hon ville inte att jag skulle sluta helt än pga migränåterfall o pga xenicaltabletterna.
Jag behöver inte komma varje månad på koll, utan har fått nu en tid hos, vad nu hon trodde den nya läkaren i juni.Men jag måste ringa o omboka den tiden så jag får komma till henne i stället.


Var ju ute lite i går,har inte vågat ställa mig på vågen i dag, suck. Blev god mat. Blåmusslor i vitvin (lite sunt :P) O grillad tornado(oxfilé)med enbart sallad till :P, visst är jag duktig. Sedan blev det lite cider då, mindre bra, men gott :)).
Men nåja, det var de ngången det, nu blir det att motioner lite extra i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar