lördag 21 februari 2009

Tack :)

I går så fick jag en bra kommentar på mitt förra blogginlägg som jag tänkte att det blir det ett nytt inlägg om istället för att svara på den kommentaren.
Kommentaren var från Anette, tack.
Som svar på allt....
Jag är fullt medveten om att min kost inte alltid motsvarar den allra bästa, men jag har varit mätt som nästan alla dagar så på det sättet har det fungerat bra.
Tack för tipset om GI metoden,vilket också Cissi har berättat för mig...Hm, mitt stora problem är ju dock att jag är ju just en sådan person som har väldigt svårt för kött....Jag ätar kött, men tycker inte riktigt om allt o inte alls i stora mängder. (Som vanliga köttbullar, köpta blir det max 4-5 st av..., äter inte det nu då...)
Jag är ju dessvärre en pasta människa, men har bara fått i mig pasta 3 gånger på över en månad :P, jippi för att vara mig. Om jag nu skulle följa GI helt skulle det nog bli mer sallad än förr, o nästan bara det ,pga just att jag inte tycker om kött i stora lass.Så jag vet nog inte o mden metoden är så bra för mig....

Jag kommer att fortsätta med knäckebröd, just för att få i mig någon sorts frukost.Eller någon som har andra alternativ?Skriv nu inte Kellogs sunda flingor ellerså, de smakar såååå hemskt så jag har fått kväljningar av dem så det är visserligen en bra metod att inte bli större, pga att jag kommer få upp allt, men nog inte så bra.
Att jag äter knäckebröd är för att jag tror mig veta att det är det sundaste versionen om jag nu måste äta bröd, o det har visat sig vara bra för min mage med.

Jag ska nog ta o skumma igenom lite recept o se vad jag finner för mat.
Jag har kört fast på matfronten det är jag klar över,men jag provar nya saker var dag för att se till att det ska fungera.
Men jag har minskat på nästan allt...
inget godis,chips eller annat snacks, är det något jag får smaska på så blir det frukt o nötter.


Men mera motion o flera sunda mattips är att föredra!

O btw...har fortfarande problemet med en man som är alltför tunn o påverkar hans hälsa, så jag sliter just nu med problemet att jag vill "göda" han, men inte mig....Låter so men bagatell, men han har varit sjuk, och kanske tom är det med.... så jag vill ju hans väl med...


men tack igen....o finner du bra matrescept, bring it on....

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Alltid svårt med mat! Speciellt lunchen tycker jag. Om du tycker att det du äter fungerar för dig och att du mår bra så ska du förtsätta. Det handlar ju inte om att svälta sig, som vi talat om förut, bara dra ner på godsakerna, äta bra (normala portioner) och motionera. Var och en kör sitt eget race. Det som fungerar på dig kanske inte fungerar på mig.

    Jag för egen del skulle aldrig klara mig på knäckebröd. Jag äter 2 skivor vanligt mjukt bröd på morgonen och lika på kvällen. Du behöver inte köra GI bara för att det fungerar på mig. Det skulle säkert gå lika bra med vanlig mat, men jag väljer GI eftersom jag är en total köttmänniska.

    Pastasallad kanske? Eller äter du kyckling? Kyckling i currysås, lax med spenat, kebab var ju GI, wok, köttfärssås med lite pasta, kyckling med kall sås (chili/paprika Arla finns, JÄTTEGOTT), fiskgratäng, varma mackor, fiskbullar (gillar jag), fläskfilégryta med banan, falukorv i ugn......

    Har du några bra recept till mig, jag dör av idétorka....?

    kram

    SvaraRadera