fredag 20 februari 2009

Promenad del 2

I dag blev det en till långpromenad men inte lika långt, för den sita biten plogad sedan sist så det blev lite för mycket.Men glad över min prestation i alla fall.
93.7 låg vikten på i dag. :)

Nu har jag fått röda droppar igen....*suck* min mens kommer ju hela tiden, nu typ en vecka minst för tidigt.....igen.Jag fattar inget. Så nu blir det väl en uppåt kurva på vågen igen, *surar lite*.Fattar inte alls varför den håller på såhär ,ska inte alls vara så....



Ps. Som inte har med vikt att göra men som info:
Tågbiljett till Norrköping bokad i dag. 19-23 mars.....

1 kommentar:

  1. Hejsan. Jag hittade din blogg via cecilia. Jag kan ju berätta att jag själv är gammal VV:are. sockerråtta o överätare.. Har testat på det mesta. Men så börjare jag med GI/lchf o det har gått över förväntan.Ett par saker som jag reflekterat över o kanske du med, när det gäller din viktnedgång.
    Ät mer fett o proteiner o färre kolhydrater. Undvik knäckebröd, bröd överhuvud taget. Ät inga "vita" produkter såsom, pasta, ris, potatis, vetemjöl. Undvik lightprodukter som youghurten o fraichen mm.. Innehåller oftast mer kolhydrater o man äter mer av dem för de mättar inget.

    Väg dig inte varje dag utan nöj dig med en gång i veckan. Vill du ha ett jämnare resultat väg dig på morronen efter att du gjort de du ska på toan. Väger du dig på kvällen så kan det diffa väldans mycket, beroende på vad du ätit o druckit under dagen. Man kan binda mycket vätska under en arbetsdag också.

    Jag får et intryck av att du äter alldeles för lite mat under dagarna. Din kropp ställer in sig på svält o då avstannar viktnedgången du kan t o m gå upp pga det.

    Sm jag skrev till Cecilia. För att dämpa sockersuget ta bort all artificiellt socker. Som läkerol, fun light, cola light, suketter mm.

    jag kan råda dig om att söka på lchf o GI. www.gi-metoden.nu är en helt ok sida också.

    detta blev ett långt inlägg i din blogg. Men jag hoppas att du tar mina råd på rätt sätt. Om du undrar över någe mer så är det bara att kontakta mig.
    MVH Anette, anette@trianalog.se

    SvaraRadera