lördag 21 februari 2009

Korvgryta?

Jag undrar om min gamla klassiker Korvgryta vore något? Visserligen innehåller den potatis men det kan ju vara bra i rätt mängder. Såg nämligen ett liknande recept på bmidirekt (innehållande potatis)....

Men man har detta i:
Potatis
Lök
Ev purjolök
falukorv
salladsblandning
ketchup
Kryddor typ oregano,lite salt, peppar...

Men man kan ju ändra lite:
Potatis
Lök
Purjolök
Mager korv
Salladblandning el likn
Krosssade tomater/eller färska som man delar o kokar....
Kryddor (se ovan)

Man kokar allt, först få potatisen o korven, sedan löken. O blandar i resten, ev slår av lite vatten innan man tillsätter tomaterna.

Gott o mättande. Undrar om detta kan vara något??
Funderar på att fixa ev i morgon, till lunch någon dag i veckan.

4 kommentarer:

  1. Låter gott!!!!! Meddela sedan hur det smakade!

    SvaraRadera
  2. Min vanliga korvgryta brukar vara toppen så det blir nog inte så stor skillnad hoppas jag....
    Andy gillar den inte ,haha...men den ska jag smaksa på inte han :P

    SvaraRadera
  3. jorå, denna gryta ser ju okej ut.. Om man inte är superstrikt GIare eller lchfare... vill säga.. men eftersom du kör ett eget race så tycker jag att det funkar.. låter smarrigt om inte annat.
    MVH anette

    SvaraRadera
  4. Jepp ,den är helt ok och som jag skrev så finns det en liknande på Bmidirekts hemsida. Fast den har buljong i sin med....

    SvaraRadera